HJ Pietersen

6 redenen waarom het Dukan dieet je helpt buikspieren te trainen

Wie wil er geen buikspieren? Maar om daar te komen moet er toch echt wel wat gebeuren. Enerzijds moet je waarschijnlijk afvallen en vet verbranden, anderzijds moet je buikspieroefeningen gaan doen. Het advies is om te beginnen met buikspieroefeningen voor beginners, zodat je niet geblesseerd raakt. Wat het afvallen betreft kan het Dukan dieet je zeker helpen. In dit artikel bespreken we 6 redenen waarom het Dukan dieet je kan helpen om sterke buikspieren en een mooie, strakke sixpack te creëeren.

#1 Dukan is een eiwitdieet

Het Dukan dieet is een eiwitdieet. Een eiwitdieet heeft een aantal voordelen voor sporters. Zo helpen eiwitten kapotte spieren sneller herstellen en kun je met eiwitten sneller spiermassa opbouwen. Het Dukan eiwitdieet helpt je dus om spieren makkelijker vorm te geven. Door het eiwitdieet van Dukan te volgen hoef je niet na te denken over wat je eet en of dit genoeg aansluit bij je sportschema.

#2 Het Dukan dieet geeft je energie

In het verlengde van het nuttigen van eiwitten ligt natuurlijk dat je met het Dukan dieet heel veel energie krijgt. Het dieet geeft je energie omdat je vooral vetten en eiwitten eet en de ongezonde koolhydraten laat staan. Daardoor heb je meer energie om je oefeningen te doen.

Ook op momenten van rust zal je lichaam door blijven werken aan het creëren van spiermassa. Hoewel je dat in het begin misschien nog niet zal zien, kun je wel voelen hoe je spieren zich beginnen te vormen.

Het Dukan dieet is geschikt om buikspieroefeningen te doen.

#3 Buikspieroefeningen slurpen energie

Het mag duidelijk zijn dat een goede training voor je buikspieren aardig wat energie kost. Je hebt tijd nodig om die energie te verbruiken. Maar dat is niet erg, want de eiwitten uit je dieet zorgen ervoor dat je spieren sneller en schoner herstellen. Van spieren is immers gewend dat ze voortdurend energie nodig hebben.

Een groot voordeel daarvan is dat je minder lang dik blijft. Vet verbranden gaat steeds meer vanzelf als je eenmaal een aardige spiermassa tot je beschikking hebt. Ook als die spiermassa zich rond je buik bevindt.

#4 Uithoudingsvermogen

Om buikspieroefeningen goed vol te houden, moet je uithoudingsvermogen hebben. Het is dan  ook vaak zo dat mensen die aan  buikspiertraining doen daarnaast aan cardio doen. Ze lopen hard, roeien, zwemmen of wandelen om energie te krijgen en conditie op te bouwen. Dat houd je alleen vol als je goed genoeg gegeten hebt. Het Dukan dieet onderhoudt je lichaam en zorgt ervoor dat het aan energie geen tekort zal hebben. Met je uithoudingsvermogen komt het dus ook wel goed!

#5 Kip en vis

Wist je dat kip en vis de meest eiwitrijke voedingsmiddelen zijn? Niet gek dat veel sporters gek zijn op vis en kip. En vis en kip komen ook in het Dukan dieet ruimschoots aan bod als basis van een gezonde maaltijd. De lekkerste recepten om op tafel te zetten en bij te sporten!

#6 Met of zonder shakes

Tot slot moet je je afvragen of jij shakes nodig hebt. Veel sporters gebruiken eiwitshakes omdat ze die vanzelf niet binnen krijgen. Jij volgt het Dukan dieet en krijgt die eiwitten binnen in je normale voeding. Je zou dus prima zonder die chemische, vaak niet heel lekkere shakes moeten kunnen. Maar mocht je het graag willen, dan kun je ze natuurlijk altijd nog als extraatje zien.

Buikspieren trainen met Dukan

Wil jij graag een mooie sixpack en ga je aan intensieve buikspiertraining doen? Gelukkig kan het Dukan dieet jou daar goed bij helpen. Het Dukan dieet biedt een sterke basis van eiwitrijke gerechten die je genoeg energie zullen geven om je training te doorstaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *